Dersin Adı | Şarap Bilimi |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CLM 400 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu derste üzüm, bağcılık ve şarap üretimi, şarap tadımı ve tekniklerinin öğreltilmesi ve bunların gastronomi ile ilişkilendirilmesi amaçlanmıştır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders; üzüm, bağcılık ve şarap üretimi ile ilgili temel bilgiler, şarap terminolojisi, dünyadaki önemli şarap üretim bölgeleri, şarap tadım teknikleri, yemek ve şarap uyumu konularını içerir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse giriş | |
2 | Fermente üzüm suyu tarihine, ekonomisine, bilimine ve gastronomik özelliklerine bağcılık bakış açısı ile giriş. | Clark Smith, Postmodern winemaking: rethinking the modern science of an ancient craft, Berkeley: University of California Press, 2013 |
3 | Fermantasyon ve fermente üzüm suyu üretimine giriş | Bryce Rankine, Making Good Wine: A Manual of Winemaking Practice for Australia and New Zealand, Chap 6, Sun Books, 1989 Ribéreau-Gayon Pascal, Dubourdieu, Donèche Bernard, Handbook of enology, Chap 1, 2nd edn, John Wiley, 2006 |
4 | Kırmızı / Beyaz / Roze fermente üzüm suyu üretim tekniklerinin detaylandırılması, aralarındaki farklar ve bu tekniklerin fermente üzüm suyu üzerine etkileri | Bryce Rankine, Making Good Wine: A Manual of Winemaking Practice for Australia and New Zealand, Chap 4, Sun Books, 1989 Ribéreau-Gayon Pascal, Dubourdieu, Donèche Bernard, Handbook of enology, Chap 12-13, 2nd edn, John Wiley, 2006 |
5 | Ara Sınav | |
6 | Teknik Gezi | |
7 | Fermente üzüm suyu tadımına ve üzüm çeşitlerine giriş | Bryce Rankine, Making Good Wine: A Manual of Winemaking Practice for Australia and New Zealand, Chap 18, Sun Books, 1989 |
8 | Dünya üzerindeki apelasyonların ve en çok kullanılan üzüm çeşitlerine genel bakış. | Hugh Johnson, Jancis Robinson, World Wine Atlas, Octopus Publishing,2019 |
9 | Dünya üzerindeki farklı apelasyonlar ve üzüm çeşitleri üzerine öğrenci sunumları | |
10 | Fermente üzüm suyu üretiminde fıçının etkisi ve kullanımı | Bryce Rankine, Making Good Wine: A Manual of Winemaking Practice for Australia and New Zealand, Chap 13, Sun Books, 1989 Ribéreau-Gayon Pascal, Dubourdieu, Donèche Bernard, Handbook of enology, pg 58-68, 2nd edn, John Wiley, 2006. |
11 | Şarap Yapımında Kullanılan Üzüm Çeşitleri ve Üretim Bölgeleri, Kırmızı Şaraplar, Şarap şişelemesinde kullanılan mantar çeşitleri | Robert J. Harrington, Food and Wine Pairing, A Sensory Experience, (John Wiley and Sons, 2008) Architectural Elements in the Wine and Food Pairing Process (149 - 159) |
12 | Temel fermente üzüm suyu hataları | Bryce Rankine, Making Good Wine: A Manual of Winemaking Practice for Australia and New Zealand, Chap 19, Sun Books, 1989 Ribéreau-Gayon Pascal, Dubourdieu, Donèche Bernard, Handbook of enology, chap 7, 2nd edn, John Wiley, 2006 |
13 | Köpüklü fermente üzüm suyu / Proseco/ Cava üretim teknikleri | Bryce Rankine, Making Good Wine: A Manual of Winemaking Practice for Australia and New Zealand, Chap 4, Sun Books, 1989 Ribéreau-Gayon Pascal, Dubourdieu, Donèche Bernard, Handbook of enology, chap 12, 2nd edn, John Wiley, 2006 |
14 | Farklı fermente üzüm suyu üretim teknikleri | Bryce Rankine, Making Good Wine: A Manual of Winemaking Practice for Australia and New Zealand, Chap 4, Sun Books, 1989 Ribéreau-Gayon Pascal, Dubourdieu, Donèche Bernard, Handbook of enology, chap 14, 2nd edn, John Wiley, 2006 |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Handbook of Enology Vol1 and Vol2”: Pascal Ribereau-Gayon, Denis Dubourdieu, Bernard Doneche, Aline Lonvaud: 2nd edition ISBN-13; 978-0-470-02034-1 ISBN-10; 0-470-01034-7 “Making Good Wine ; A Manual of Winemaking Practice for Australia and New Zealand” :Bryce Rankine ISBN ; 0-7251-0563-1 “World Wine Atlas” : Hugh Johnson, Jancis Robinson ISBN 987-975-10-4216-3 “Postmodern Winemaking” : Clark Smith ISBN 978-0-520-27519-5 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | https://www.awri.com.au/information_services/information-packs/ |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 20 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 50 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 3 | ||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 15 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 20 | |
Final Sınavı | 1 | 25 | |
Toplam | 150 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır | X | ||||
2 | Gastronomi alanında iş sağlığı ve güvenliği, yiyecek hijyeni ve güvenliği ile genel iş pratiğinde en iyi uygulamaları gerçekleştirir | X | ||||
3 | Yiyecek üretimi ve sunumunu ilgilendiren görsel, dokusal ve besinsel öğelere ilişkin verileri yorumlayabilmek, değerlendirir ve karar verir | |||||
4 | Gastronominin kültür ve toplum üzerindeki etkilerini bilir ve buna ilişkin değerlendirmeler yapar | X | ||||
5 | Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır | X | ||||
6 | Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şekilde aktarır
| X | ||||
7 | Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına temel oluşturan gastronomi, tasarım, hukuk ve işletmecilik gibi diğer disiplinlerden yararlanır ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olur | |||||
8 | Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına ilişkin teknolojik araçları etkin bir şekilde kullanır | |||||
9 | Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına ilişkin etik değerlere sahip olarak bilgi, beceri ve yetkinliklerini yaşam boyu öğrenme ve sürdürülebilirlik bilinciyle günceller ve geliştirir | |||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak Gastronomi ve Mutfak Sanatları ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. (European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | |||||
11 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanır | |||||
12 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest